Φάκελος eshop: Έτοιμη Πλατφόρμα vs Open Source

Οδηγός προώθησης eshop

Alex Heliopoulos

Website Designer & Full Stack Developer

3 Σεπτεμβρίου, 2022

Η προώθηση ενός Eshop χωρίζεται σε τέσσερις μεγάλες ενότητες:

1) Διαφημίσεις
2) Πρόσθετες Εφαρμογές
3) Search Engine Optimization (SEO)
4) Analytics

 

Διαφημίσεις

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να διαφημίσετε το Eshop σας στο διαδίκτυο. Δεν χρειάζεται να επικεντρωθείτε μόνο σε έναν από αυτούς. Το καλύτερο είναι να δοκιμάσετε όλους τους τρόπους, να αξιολογήσετε την απόδοση της προώθησης και να βγάλετε τα σωστά συμπεράσματα.

Το Eshop σας μπορεί να διαφημιστεί μέσα από τα Social Media.  Όταν διαφημιζόμαστε στα Social Media, ο στόχος είναι να  προσελκύσουμε ενδιαφέρον και να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στο κατάστημά μας. Αυτό το κάνουμε με τρεις τρόπους:

1) Δημιουργούμε ενδιαφέρον περιεχόμενο για το κοινό που μας ακολουθεί και θέλει να το μοιραστεί με άλλους
2) Κατασκευάζουμε πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες για να μεταδώσουμε το μήνυμά μας πέρα από το προσωπικό μας δίκτυο.
3) Συνεργαζόμαστε με Influencers – “opinion makers” στον κλάδο μας, που μπορούν να μιλήσουν για εμάς στο κοινό τους.

Το Eshop σας μπορεί να προβληθεί και στη μηχανή αναζήτησης της Google. Η κοινότητα του web ψάχνει στο διαδίκτυο για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας με σχετικές λέξεις κλειδιά. Για να εμφανιστείτε στα πρώτα αποτελέσματα της Google χρησιμοποιείτε Google Ads. Η προβολή της επιχείρησής σας σε δημοφιλείς ιστοσελίδες, σχετικές με το αντικείμενο της δραστηριότητάς σας είναι ένα έξυπνο εργαλείο προσέλκυσης περισσότερων επισκεπτών στη δική σας.

Ένας τρίτος τρόπος προβολής του καταστήματός σας είναι να διαφημιστείτε σε ιστοτόπους σχετικούς με το αντικείμενό σας, οι οποίοι πωλούν διαφημιστικά σημεία. Για παράδειγμα, αν το κατάστημά σας πουλάει βιολογικά προϊόντα, μπορείτε να διαφημιστείτε στον ιστότοπο ενός διάσημου περιοδικού με θέμα την υγιεινή διατροφή. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τους ιδιοκτήτες του ιστοτόπου και να συζητήσετε το ενδεχόμενο συνεργασίας μαζί τους. Κάθε σημείο προβολής του ιστοτόπου έχει διαφορετικό κόστος και φυσικά διαφορετική απόδοση. Θα πρέπει να δημιουργήσετε τα κατάλληλα banners που θα μπουν στον ιστότοπο και θα οδηγούν στο κατάστημά σας.

 

Πρόσθετες Εφαρμογές

Όταν κατασκευάζουμε ένα Eshop με το Woocommerce, έχουμε μια πλατφόρμα με τις βασικές λειτουργίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Οι χρήστες μπορούν να επισκεφθούν το κατάστημά σας, να δουν τα προϊόντα σας και να προβούν σε μια αγορά. Όμως οι δυνατότητες που σας δίνει το Woocommerce είναι πολύ περισσότερες. Το Woocommerce διαθέτει μια τεράστια γκάμα εφαρμογών τις οποίες μπορείτε να προσθέσετε στο κατάστημά σας, ώστε να εκτελείτε επιπλέον εργασίες ( όπως ακριβώς προσθέτετε εφαρμογές στο κινητό σας ).

Στη αγορά κυκλοφορούν χιλιάδες εφαρμογές οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε το πελατολόγιό σας, να το αξιοποιήσετε για επιπλέον πωλήσεις, να μάθετε ποιές σελίδες επισκέπτεται και ποιά είναι τα δημοφιλέστερα προϊόντα. Μάθετε περισσότερα για τις  διαθέσιμες εφαρμογές στον οδηγό προσθήκης εφαρμογών στο Eshop σας.

 

Search Engine Optimization (SEO)

Όταν οι χρήστες αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες στο διαδίκτυο, η μηχανή αναζήτησης θα εμφανίσει κάποια αποτελέσματα. Για παράδειγμα αν αναζητάτε αθλητικά παπούτσια, η μηχανή θα σας δείξει Eshops εταιριών πώλησης αθλητικών ειδών.  Αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να είναι δεκάδες ή εκατοντάδες. Εδώ τίθεται το ερώτημα: Πως αποφασίζει η μηχανή αναζήτησης την κατάταξη αυτών των εταιριών (δηλαδή των Eshop τους) στην οθόνη του χρήστη;   Τι μπορεί να κάνει η  εταιρία από τη μεριά της για να βελτιώσει τη κατάταξη του Eshop της;

Υπάρχουν διάφορες ενέργειες που μπορούν να γίνουν μέσα στο Ehop μιας εταιρίας ώστε αυτό να πλασαριστεί και να παραμείνει σε ψηλότερες θέσεις. Πρόκειται για μια χρονοβόρα διαδικασία η οποία όμως, αν γίνει σωστά, αποτελεί μια εξαιρετική επένδυση για την απόδοση του καταστήματός σας.

 

Analytics

Τα Analytics δεν αποτελούν μια ακόμη προωθητική ενέργεια για το Eshop σας. Είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης των προωθητικών ενεργειών. Μέσα από τα Analytics μπορείτε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το κοινό το οποίο επισκέπτεται  το κατάστημά σας. Ο στόχος είναι η επεξεργασία των δεδομένων που θα προκύψουν και η λήψη των αντίστοιχων επιχειρηματικών απόφάσεων.

Μέσα από τα analytics θα μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα την απόδοση των προϊόντων σας, να μάθετε από που προέρχονται οι επισκέπτες σας και τι τους οδήγησε να δουν το κατάστημά σας. Μπορείτε να μάθετε επιπλέον στατιστικά  όπως δημογραφικά στοιχεία, τοποθεσία των χρηστών, διάρκεια παραμονής στο κατάστημα, σελίδες που επισκέπτονται και προϊόντα που βλέπουν αλλά δεν αγοράζουν. Τέλος μέσα από τα analytics, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα την απόδοση των διαφημίσεών σας στα Social Media.

Τα πιο γνωστά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσετε για αυτό το σκοπό είναι τα Google Analytics και τα Facebook Insights.

Σχετικά άρθρα…