Κατασκευή Eshop: Απο που ξεκινώ;

Η κατασκευή ενός Ηλεκτρονικού Καταστήματος (Eshop) είναι ένα Project που  απαιτεί τη εμπλοκή πολλών ειδικοτήτων. Ο Web Designer στον οποίο θα απευθυνθείτε δεν είναι απλά ο τεχνίτης που θα σας κατασκευάσει το Eshop σας, αλλά ο project management του έργου. To Eshop που θέλετε να κατασκευάσετε, είναι το ψηφιακό σπίτι της επιχείρησής σας. Όπως και σε ένα κανονικό σπίτι, έτσι και εδώ θα πρέπει να συντονιστούν πολλές ειδικότητες ώστε να επιτευχθεί και να παραδοθεί στον πελάτη το επιθυμητό αποτέλεσμα.   

Οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες που εμπλέκονται στη κατασκευή ενός Eshop δεν δουλεύουν απλώς κάτω από την εποτεία του Web Designer, και απομονωμένοι μεταξύ τους. Πολλές φορές απαιτείται να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Ποιοί επαγγελματίες εμπλέκονται στη κατασκευή Eshop;

Web Designer: Αναλαμβάνει το βασικό σχεδιασμό του Eshop. Είναι ο αρχιτέκτονας του έργου διότι ασχολείται με τη αρχιτεκτονική της πληροφορίας. Καθορίζει που θα πάει τι. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και ο project manager του έργου.

Προγραμματιστής: Είναι ο τεχνικός του έργου. Κατασκευάζει το κατάστημα βάσει των οδηγιών του Web Designer. Σε πολλές περιπτώσεις ο προγραμματιστής και ο Web Designer μπορεί να είναι το ίδιο πρόσωπο. Αυτό εξαρτάται από τις απαιτήσεις του έργου και τον βαθμό δυσκολία του. Μετά τη παράδοση του έργου, ο προγραμματιστής συνεχίζει να συντηρεί το Eshop: αναβαθμίζει το λογισμικό του,  διορθώνει τεχνικά λάθη και φροντίζει να λειτουργούν όλα όπως πρέπει.

Πάροχος Φιλοξενίας: Ένα Eshop αποτελείται απο ένα σύνολο αρχείων αποθηκευμένα σε υπολογιστή ο οποίος βρίσκεται σε κάποιο Datacenter. Ο πάροχος φροντίζει ώστε ο συγκεκριμένος υπολογιστής να δουλεύει σωστά, με ασφάλεια και να διαθέτει τα απαραίτητα resources για το Eshop. Για να φιλοξενηθεί ένα Eshop σε κάποιον πάροχο, απαιτείται η σύναψη ετησίου συμβολαίου, στο οποίο εξηγούνται τα χαρακτηριστικά του Datacenter και των υπηρεσιών του παρόχου.

Γραφίστας: Στη φάση κατασκευής του Eshop, ο γραφίστας δημιουργεί την έντυπη και εταιρική ταυτότητα του καταστήματος. Σχεδιάζει το λογότυπο και τη χρωματική παλέττα που θα χρησιμοποιηθεί. Καθορίζει τις γραμματοσειρές και τα μεγέθη των κειμένων που θα αναρτηθούν στο Eshop. Όταν το Eshop παραδοθεί, ξεκινά η προώθησή του. Ο Γραφίστας συνεργάζεται στενά με τον Social Media Manager. Επεξεργάζεται τις φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήθούν στις καμπάνιες των Social Media. Σχεδιάζει καλαίσθητα email για email marketing καμπάνιες ανάλογα με την εποχή και τις προσφορές των προϊόντων.

Φωτογράφος:  Αν έχετε προμηθευτές, τότε κατα πάσα πιθανότητα θα μπορούν να σας δώσουν  επαγγελματικές φωτογραφίες των προϊόντων σας. Αν όμως παράγετε τα δικά σας προϊόντα, τότε θα χρειαστείτε έναν επαγγελματία φωτογράφο για να τα φωτογραφίσει, να επεξεργαστεί τις φωτογραφίες και να σας παραδώσει το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα. Να θυμάστε ότι οι καλές φωτογραφίες δημιουργούν πωλήσεις.

Κειμενογράφος: Αναλαμβάνει τη συγγραφή των περισσότερων κειμένων στον ιστότοπο και τα βελτιστοποιεί  ώστε το Eshop να εμφανίζεται σε περισσότερες αναζητήσεις χρηστών  ( το λεγόμενο SEO).  Παραδείγματα τέτοιων κειμένων είναι οι τίτλοι και οι περιγραφές των προϊόντων, τα κείμενα της αρχικής σελίδας του καταστήματος και τα κείμενα του Ιστολογίου. Ο Κειμενογράφος  φροντίζει ώστε τα κείμενα του καταστήματος να πείθουν τον πελάτη να προβεί σε μια αγορά.

Μεταφραστής:  Αν επιθυμείτε να έχετε ένα κατάστημα σε περισσότερες από μια γλώσσες, τότε θα πρέπει να μεριμνήσετε για τη μετάφραση των κειμένων του καταστήματος και των προϊόντων σας.

Data Entry Specialist:  Αναλαμβάνει την εισαγωγή των προϊόντων στο σύστημα. Η συγκεκριμένη διαδικασία μπορεί να απαιτήσει αρκετό χρόνο, ειδικά στη περίπτωση που τα προϊόντα σας τα παράγετε εσείς οι ίδιοι. Σημαντικός παράγοντας χρόνου είναι και οι γλώσσες του καταστήματος. Αν πχ το κατάστημά σας είναι δίγλωσσο (Ελληνικά και Αγγλικά), αυτό σημαίνει διπλή καταχώρηση, καθώς κάθε προϊόν πρέπει να καταχωρηθεί στο σύστημα πρώτα στα Ελληνικά και ύστερα στα Αγγλικά.

Δικηγόρος: Αναλαμβάνει τη συγγραφή νομικών κειμένων που αφορούν το κατάστημα και όσους συναλλάσονται με αυτό.

Social Media Manager:  Αναλαμβάνει δράση αφού το Eshop παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του. Ευθύνεται για την προώθηση του Eshop στα Social Media και τις μηχανές αναζήτησης. Κατασκευάζει τους λογαριασμούς του καταστήματος  στα Social Media και δημιουργεί διαφημίσεις στη Google. Δημιουργεί περιεχόμενο στα Social Media και  προωθητικές Email Marketing καμπάνιες με στόχο να αυξήσει την επισκεψιμότητα των χρηστών του Διαδικτύου στο κατάστημα και την αύξηση των πωλήσεων. Μελετά τα χαρακτηριστικά του κοινού που επισκέπτεται το κατάστημα και βγάζει χρήσιμα συμπεράσματα για μελλοντικές επιχειρηματικές αποφάσεις. Τέλος απαντά σε μηνύματα χρηστών στα Social Media και διαχειρίζεται περιπτώσεις κρίσεων.

Ο κάθε επαγγελματίας συνεισφέρει με τον δικό του τρόπο στη κατασκευή του Eshop. Για αυτό και είναι σημαντικός ο συντονισμός του έργου από τον project manager ώστε να παραδοθεί στον πελάτη το επιθυμητό αποτέλεσμα.