Γκούγκλαρε το!
Πόσες φορές το λέμε αυτό σε κάποιον που θέλει να βρει κάτι ένα προϊόν ή μια λύση για κάποιο πρόβλημα που έχει; Πόσες φορές έχουμε πιάσει τον εαυτό μας όταν ψάχνουμε για κάτι, να βλέπουμε στις χορηγούμενες διαφημίσεις της google ενδιαφέρουσες λύσεις που μας κεντρίζουν το ενδιαφέρον; Προϊόντα, υπηρεσίες και οτιδήποτε άλλο ψάχνουμε εκείνη τη στιγμή στη Google εμφανίζονται μπροστά μας με ελκυστικό τρόπο, δίνοντας μας επιλογές αγοράς ή τουλάχιστον περαιτέρω πληροφόρησης.
Αυτή η διαφήμιση σε προνομιακή θέση και σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα μας, παρουσιάζεται μπροστά μας χάρη στα Google Ads (κάποιοι ίσως τα είχαν προλάβει και με την ονομασία adwords).
Τα Google Ads είναι μια πανίσχυρη εργαλειοθήκη που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε ένα ευρύ φάσμα κοινού σε όλο τον κόσμο. Και έχουν το αναντίρρητο πλεονέκτημα ότι προβάλλουν τη διαφήμιση σε αυτούς που αναμφίβολα ψάχνουν το προϊόν που πουλάς!
Ένα ακόμα πλεονέκτημα τον διαφημίσεων της Google είναι ότι προσφέρουν πολλά εργαλεία παραμετροποίησης. Καταρχάς μέσω της επιλογής λέξεων – κλειδιά που αφορούν στην αναζήτηση των προϊόντων μας αλλά και μέσω άλλων παραμέτρων, όπως είναι π.χ. η γεωγραφική στόχευση , τη γλώσσα, τον τύπο συσκευής και πολλά άλλα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την αγορά – στόχο.
Επιπροσθέτως, για όσους δεν γνωρίζουν, θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι οι διαφημίσεις της Google χρησιμοποιούν το μοντέλο πληρωμής πληρωμής ανά click (Pay Per Click – PPC), που σημαίνει ότι χρεώνεστε μόνο όταν κάποιος κάνει click πάνω στην διαφήμιση σας, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι ο διαφημιζόμενος γνωρίζει πως ό,τι ξοδεύει έχει τουλάχιστον προκαλέσει κάποια ενέργεια από την πλευρά του ενδιαφερόμενου κοινού.
Βέβαια οι Google Ads δεν περιορίζονται στις διαφημίσεις που προβάλλονται στη μηχανή αναζήτησης, εξίσου σημαντικές είναι και οι υπόλοιπες κατηγορίες διαφήμισης της Google όπως είναι οι διαφημίσεις προβολής (ή display) που αφορούν σε διαφημίσεις και μπάνερς σε ιστότοπους και φυσικά οι διαφημίσεις βίντεο.
Ποιες είναι οι κατηγορίες διαφημίσεων της Google;
Αναλυτικά οι κατηγορίες GoogleAds είναι οι παρακάτω:
Αναζήτησης: Οι διαφημίσεις αναζήτησης είναι αυτές που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου. Οι διαφημίσεις με κείμενο που βλέπετε στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης του Google.
Προβολής (Display): Οι διαφημίσεις προβολής είναι διαφημίσεις με εικόνα που δημοσιεύονται και εμφανίζονται στο Δίκτυο εμφάνισης Google. Το Δίκτυο εμφάνισης Google είναι ένα τεράστιο δίκτυο ιστότοπων όπου εμφανίζονται διαφημίσεις με εικόνα.
Βίντεο: Οι διαφημίσεις βίντεο εμφανίζονται στο YouTube και έχουν γενικά διάρκεια από έξι έως 15 δευτερόλεπτα.
Καμπάνιες εφαρμογών: Διαφημίσεις που εμφανίζονται σε apps κινητών..
Κάθε κατηγορία διαφήμισης έχει τα δικά της χαρακτηριστικά τα οποία ανάλογα με το στόχο μας μπορούμε να αξιοποιήσουμε αποτελεσματικά για την επιχείρηση μας.
Τι θα πρέπει να προσέξω σε μια καμπάνια google Ads;
Όπως συμβαίνει σε κάθε κατηγορία διαφημιστικής καμπάνιας, έτσι και μια καμπάνια Google Ads απαιτεί προσεκτικό προγραμματισμό και στρατηγική προσέγγιση.
Καθορισμός στόχων.
Πριν ξεκινήσετε τη δημιουργία της καμπάνιας, πρέπει να καθορίσετε με σαφήνεια τους στόχους σας. Θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις, να αυξήσετε την επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας ή να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας; Καθορίζοντας τους στόχους σας, μπορείτε να σχεδιάσετε με αποτελεσματικότητα το «μίγμα» των διαφημιστικών εργαλείων της Google που θα αξιοποιήσετε.
Κατανοήστε ποιο είναι το κοινό – στόχος.
Ποια είναι η ηλικία, το φύλο, οι ενδιαφέροντα και οι ανάγκες τους; Αυτή η πληροφορία είναι κρίσιμη για να διαμορφώσετε τις διαφημίσεις σας και να επιλέξετε τις σωστές λέξεις-κλειδιά που θα σας φέρουν σε επαφή με το κοινό σας.
Δημιουργείστε ελκυστικές διαφημίσεις.
Δεν αρκεί απλά να «τρέχετε» κάποιες διαφημίσεις στη google, πρέπει αυτές οι διαφημίσεις να είναι ελκυστικές και ενδιαφέρουσες. Χρειάζεται καλή κειμενογράφηση (copy) που να τραβάει το ενδιαφέρον και στην περίπτωση της διαφήμισης display καλοσχεδιασμένες οπτικά καταχωρήσεις. Φυσικά εδώ θα πρέπει να υπογραμμίσουμε τη σημασία της landing page. Δηλαδή της σελίδας προορισμού για τις διαφημίσεις που δημιουργείται. Είτε αυτό αφορά σε e-shop είτε σε άλλη κατηγορία επιχείρησης, η σελίδα υποδοχής του ενδιαφερόμενου θα πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να τον «πείθει» να προχωρήσει στην ενέργεια που επιθυμούμε.
Προσέξτε τις λέξεις – κλειδιά.
Οι λέξεις-κλειδιά είναι ουσιαστικές για να σας φέρουν σε επαφή με το κοινό σας. Επιλέξτε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται άμεσα με το προϊόν ή την υπηρεσία σας και που αναζητούν οι πελάτες σας. Επίσης, μην ξεχάσετε να χρησιμοποιήσετε αρνητικές λέξεις-κλειδιά για να αποκλείσετε ανεπιθύμητες αναζητήσεις.
Καθορίστε έναν κατάλληλο προϋπολογισμό .
Πρέπει να λάβετε υπόψη το κόστος ανά κλικ (CPC) και τον αναμενόμενο αριθμό κλικ που επιθυμείτε να λάβετε. Αυτό θα σας βοηθήσει.
Επιλέξτε έναν συνεργάτη!
Αν και οι διαφημίσεις της Google είναι φαινομενικά απλές στην ουσία κρύβουν αρκετές «παγίδες», ένα κακό κείμενο, ή η λανθασμένη επιλογή των κατάλληλων λέξεων – κλειδιά ή η μη διενέργεια διορθωτικών κινήσεων όταν πρέπει και άλλες λανθασμένες ενέργειες που συναντάμε συχνά, μπορούν να οδηγήσουν μια επιχείρηση στην κατασπατάληση σημαντικών πόρων. Στην Rock Media δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στον σωστό σχεδιασμό καμπανιών Google Ads και εστιάζουμε στη συνεχή εκπαίδευση, ώστε να παραμένουμε πάντα στην αιχμή των εξελίξεων στην συγκεκριμένη διαφημιστική πλατφόρμα. Αν πραγματικά θέλετε να κάνετε αποτελεσματικές καμπάνιες, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, για να εξετάσουμε τις στρατηγικές σας επιλογές και το πώς θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε την σωστή και αποδοτική καμπάνια για τις ανάγκες σας.
Μια σύνοψη για τις καμπάνιες Google Ads.
Ολοκληρώνοντας θα πρέπει για ακόμα μια φορά να επισημάνουμε ότι οι καμπανιες της Google αποτελούν ένα στρατηγικό εργαλείο επικοινωνίας και διαφήμισης μεγάλης σπουδαιότητας, ειδικά στο σύγχρονο ψηφιοποιημένο κόσμο. Η λογική τους είναι απλή και η επένδυση σε αυτές μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποδοτική για πολλές επιχειρήσεις. Ωστόσο όπως κάθε είδους διαφημιστική καμπάνια έτσι και οι διαφημίσεις μέσω Google, χρειάζονται στρατηγική και ορθή υλοποίηση, ιδανικά μέσω της συνεργασίας με τον κατάλληλο επαγγελματία.