Συμβουλές προς όσους θέλουν να δημιουργήσουν Eshop (με επιδότηση ή χωρίς)

Α) Το Eshop απαιτεί τη δική σας ενεργή εμπλοκή.

Β) Το Eshop απαιτεί την εμπλοκή πολλών επαγγελματιών. O Web Designer που θα σας το κατασκευάσει είναι μόνο ο ένας από αυτούς. Το πρόγραμμα επιδότησης κατά πάσα πιθανότητα θα επιδοτεί μόνο τη δική του δουλειά. Πέρα από αυτό ενδέχεται να χρειαστείτε γραφίσταφωτογράφοδιαφημιστή κλπ.

Γ) Το Eshop απαιτεί τη συνδρομή περισσότερων του ενός ατόμου, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, ώστε να τρέξει ομαλά. Ένα άτομο δεν είναι αρκετό.

Το Eshop είναι ένα κανονικό κατάστημα για το οποίο θα πρέπει να μοχθήσετε, μέχρι να το στήσετε και να αποκτήσετε αυτοματισμούς.

  • Μη το δείτε σαν «αρπαχτή».
  • Μη νομίζετε ότι θα φτιάξετε το Eshop και ο πελάτης θα έρθει από μόνος του.
  • Mη νομίζετε ότι ο Web Designer θα τα κάνει όλα και εσείς δεν θα κάνετε τίποτα.
  • Ο Web Designer είναι αυτό που λέει η λέξη: Web Designer.

 

Δεν είναι σύμβουλος επιχειρήσεων, ούτε Business coach, ούτε νομικός σύμβουλος κλπ. Μπορεί κάποιοι από εμάς να δίνουν μερικές συμβουλές λόγω ακαδημαϊκού background, ή λόγω εμπειρίας, αλλά αυτό είναι κάτι επιπρόσθετο, το οποίο δεν πρέπει να το απαιτείτε από εμάς.

Οι περισσότεροι Web Designers δεν έχουν ακαδημαϊκό Background στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στο Marketing. Οπότε να θυμάστε ότι οι επιχειρηματίες είστε εσείς, και εσείς θα πρέπει να πάρετε τις αποφάσεις.

Θα πρέπει να μεριμνήσετε για τα παρακάτω, τα οποία σημειώνω ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ στις υποχρεώσεις του Web Designer, όπως νομίζουν αρκετοί:

1)     Κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας. Χωρίστε τα προϊόντα σε κατηγορίες και υποκατηγορίες. Είναι πολύ σημαντικό να το κάνετε, διότι αυτό θα επηρεάσει την εμφάνιση των προϊόντων σας στις μηχανές αναζήτησης ( Google κλπ.). Η εμπειρία σας από τη καθημερινή επαφή με τον πελάτη και η μελέτη του ανταγωνισμού θα σας δείξει τον δρόμο.

2)     Επαγγελματική Φωτογράφηση όλων των προϊόντων σας, κατά προτίμηση σε τετράγωνες διαστάσεις. Οι καλές φωτογραφίες φέρνουν πελάτες. Εμπιστευθείτε ένα καλό φωτογράφο ο οποίος θα κάνει τη διαφορά στο οπτικό αποτέλεσμα του καταστήματός σας.

3)     Συνοδευτικά Κείμενα για όλα τα προϊόντα σας. Κάθε σελίδα προϊόντος πρέπει να έχει ένα κείμενο που να περιγράφει το προϊόν. Αυτό το κείμενο πρέπει να περιέχει λέξεις κλειδιά με τις οποίες ο χρήστης αναζητά το προϊόν. Αυτά τα κείμενα πρέπει να τα ετοιμάσετε ώστε να μπορούν να καταχωρηθούν στο Eshop.

4)     Διαφημιστικό Budget. Θα πρέπει να υπολογίσετε κάποια χρήματα τα οποία θα ξοδεύετε σε μηνιαία βάση για να διαφημίσετε το Eshop σας. Αν σκεφθήκατε να κάνετε Eshop χωρίς να το διαφημίσετε, τότε είναι καλύτερο να μη το κάνετε καθόλου. Η συντήρηση του Eshop απαιτεί ένα μηνιαίο κεφάλαιο για διαφημίσεις. Μιλήστε με ένα επαγγελματία που ειδικεύεται σε Διαφημίσεις στα Social Media ή διαφημίσεις στη Google.

5)     Καθορισμός Διαδικασιών. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε τις διαδικασίες που ξεκινούν από τη παραγγελία ενός προϊόντος μέχρι την αποστολή του στον πελάτη.

6)     Σταθερά και Μεταβλητά κόστη. Η λειτουργία του Eshop δεν είναι δωρεάν. Θα πρέπει να υπολογίσετε στα ετήσια έξοδά σας και τα έξοδα φιλοξενίας του Eshop, προστασίας και συντήρησης της πλατφόρμας και υποστήριξης από τον Web Designer.

SOSΈνα κομμάτι το οποίο ο πελάτης, αρκετές φορές ξεχνά να υπολογίσει είναι η εισαγωγή των προϊόντων στη πλατφόρμα του Eshop. Η εισαγωγή των προϊόντων είναι μια υπόθεση που απαιτεί μεγάλη προσοχή.

Σκεφθείτε το εξής: Για να εισαχθεί ένα προϊόν στη πλατφόρμα του Eshop απαιτούνται περίπου 4-7 λεπτά, ανάλογα με τα δεδομένα του.

Επομένως στο διάστημα μίας ώρας μπορούν να εισαχθούν περίπου 8 με 14 προϊόντα, αν ο χρήστης που τα εισάγει στο σύστημα δουλεύει ασταμάτητα.

Αν τα προϊόντα σας είναι λίγα, τότε ο Web Designer μπορεί να δεχθεί να τα εισάγει στο σύστημα χωρίς περαιτέρω χρέωση. Αν όμως είναι πολλά, τότε να υπολογίζετε ξεχωριστή χρέωση για την εισαγωγή τους.

Σε κάθε περίπτωση, ως Web Designers είμαστε υποχρεωμένοι να σας εκπαιδεύσουμε να τα περνάτε μόνοι σας, οπότε η τελική απόφαση για το συγκεκριμένο θέμα θα είναι δική σας.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, θα περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος, ώστε να δούμε τι καλύπτει.

Αν επιθυμείτε περισσότερες διευκρινίσεις επικοινωνήστε στο alex@rockmedia.gr