ETOIMO ESHOP σε μερικές Ημέρες; ΝΑΙ, ΟΧΙ και Κρυφές Χρεώσεις.

Σίγουρα θα έχετε δει διαφημίσεις εταιριών που υπόσχονται κατασκευή του Eshop σας σε μερικές ημέρες.

Δεν σας λένε ψέματα. Σας λένε τη μισή αλήθεια και σας αποκρύπτουν τις χρεώσεις που θα ακολουθήσουν με τη λήξη του προγράμματος.

 

Η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ

Για να καταλάβετε τι συμβαίνει, πρέπει να σκεφτείτε το Eshop σαν ένα φυσικό κατάστημα.

Οι εταιρίες που υπόσχονται να το κατασκευάσουν σε μερικές ημέρες, εννοούν ότι θα σας παραδώσουν τον χώρο του καταστήματος…. άδειο.

Θα κατασκευάσουν το «κτίριο», θα φροντίσουν για τα «ηλεκτρολογικά» , τα  « υδραυλικά», τη σύνδεση στο internet, θα καλλωπίσουν τη κεντρική είσοδο και θα βάλουν μια ταμπέλα.

Όμως…… οι εσωτερικοί χώροι του καταστήματος θα είναι ΑΔΕΙΟΙ. Δεν θα υπάρχουν γραφεία, καρέκλες, προϊόντα κλπ. Αυτό είναι λογικό διότι ο κατασκευαστής του Eshop δεν γνωρίζει τον αριθμό των επίπλων και των προϊόντων που θέλετε να μπουν στο κατάστημα. Ένας πελάτης μπορεί να έχει 300 κωδικούς προϊόντων, ενώ άλλος 3000.

Επειδή ο κατασκευαστής δεν μπορεί να γνωρίζει, όταν διαφημίζεται, πόσα είναι τα προϊόντα του πελάτη, διαφημίζει μια προσφορά κατασκευής του Eshop χωρίς να περιλαμβάνει αυτή την υπηρεσία ( δηλαδή την εισαγωγή των προϊόντων στο σύστημα).

Αυτή η υπηρεσία είναι το γνωστό Data Entry. Για να συμπεριληφθεί θα πρέπει να γίνει μια επιπλέον συνεννόηση μεταξύ του κατασκευαστή και του πελάτη. Ο πελάτης θα πρέπει να υποδείξει στον κατασκευαστή του Eshop τον αριθμό των προϊόντων που επιθυμεί να εισαχθούν στο σύστημα. Αν τα προϊόντα είναι λίγα (π.χ 50 ως 100), τότε ο κατασκευαστής μπορεί να δεχθεί να τα εισάγει στο σύστημα χωρίς επιπλέον χρέωση. Αν όμως είναι περισσότερα, τότε ο πελάτης θα χρεωθεί επιπλέον την εισαγωγή τους.

Σε κάθε περίπτωση, θυμίζω ότι ο πελάτης θα πρέπει να συγκεντρώσει τα κείμενα περιγραφής των προϊόντων σε Ελληνικά και Αγγλικά και να μεριμνήσει για τη φωτογράφησή τους. Ο κατασκευαστής του Eshop κατά πάσα πιθανότητα θα συνεργάζεται με κάποιο φωτογράφο, οπότε μπορεί να σας βοηθήσει.

Όταν συγκεντρωθούν οι φωτογραφίες και τα κείμενα για ένα προϊόν τότε ο κατασκευαστής θα μπορεί να προχωρήσει στο Data Entry.

Τόσο η προετοιμασία του υλικού για τα προϊόντα από τον πελάτη, όσο και το Data Entry από τον κατασκευαστή, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, που δεν περιλαμβάνονται, ούτε υπολογίζονται στις 5-6 ημέρες που σας υπόσχονται κάποιες εταιρίες για τη κατασκευή του Eshop σας.

 

ΟΙ «ΚΡΥΦΕΣ» ΧΡΕΩΣΕΙΣ

Μπορεί αρχικά να εντυπωσιάζεστε όταν βλέπετε μια μεγάλη εταιρία, με άσχετο αντικείμενο δραστηριότητας, να διαφημίζει ότι κατασκευάζει  Eshops.  Η μεγάλη εταιρία εμπνέει σιγουριά και εμπιστοσύνη στον πελάτη. Εμπνέει όμως ταυτόχρονα γραφειοκρατίαεξάρτησηχαμηλή ευελιξία και κρυφές χρεώσεις.

Πρέπει να θυμάστε ότι  το πραγματικό project για το Eshop σας ξεκινά ΜΕΤΑ τη κατασκευή του.  Η κατασκευή είναι μόνο η αρχή του ταξιδιού. Για αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία να επιλέξετε τον σωστό επαγγελματία που θα κατασκευάσει το Eshop σας, διότι θα τον χρειαστείτε αρκετές φορές και στη συνέχεια.

Πέρα από το κόστος κατασκευής, το Eshop έχει και ετήσια κόστη τα οποία πρέπει να υπολογίσετε.

Α. Κόστος φιλοξενίας και συντήρησης του Eshop. Αναφέρεται στο κόστος αποθήκευσης των δεδομένων του καταστήματος σε ένα server και στη συντήρηση (ανανέωση) του λογισμικού του Eshop ώστε να παραμένει προστατευμένο από κακόβουλες επιθέσεις στο διαδίκτυο.

Β. Κόστος μετατροπής.  Αναφέρεται σε γραφιστικές και τεχνικές αλλαγές που προκύπτουν κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Eshop.

 

Κόστος φιλοξενίας και Κόστος συντήρησης.  

Όσο μεγαλύτερη η εταιρία, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η ετήσια  χρέωση για το κόστος φιλοξενίας και συντήρησης του ηλεκτρονικού καταστήματός σας. Μια μεγάλη εταιρία έχει πολλούς υπαλλήλους, άρα περισσότερα έξοδα, επομένως  περισσότερο κόστος.

Κόστος μετατροπής (η αλλιώς κόστος ανανέωσης)

Εδώ θα σταθούμε λίγο παραπάνω διότι πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές διαδικασίες που πρέπει να προσέξετε.

Το Eshop που θα παραλάβετε από τον κατασκευαστή σας, θα έχει μια αισθητική εμφάνιση και ένα τεχνικό στήσιμο, το οποίο όμως δεν θα παραμείνει σταθερό για μεγάλο διάστημα. Όπως κάθε φυσικό κατάστημα κάνει αλλαγές στην εμφάνιση και τη βιτρίνα του, έτσι και το Eshop χρειάζεται να τροποποιείται αρκετά μέσα στο χρόνο. Αυτό θα συμβαίνει για διάφορους λόγους.

  • θέλετε να τρέξετε κάποιες προσφορές σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα
  • Θέλετε να αποσύρετε,  να προσθέσετε ή να μεταβάλλετε κάποια προϊόντα
  • Θέλετε να δώσετε οπτική έμφαση σε κάποια προϊόντα λόγω εποχικότητας
  • Θέλετε να μεταδώσετε έναν «αέρα» ανανέωσης στο Eshop σας π.χ για λόγους επικαιρότητας

Όλες οι παραπάνω αλλαγές απαιτούν ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ στο Eshop σας, δηλαδή: γραφιστική παρέμβαση , τεχνική δουλειά, ευελιξία, «άμεση» ανταπόκριση  και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

Αν ο κατασκευαστής του Eshop σας είναι μεγάλη εταιρία, αυτό έχει κάποιες συνέπειες. Μεγάλο μέγεθος εταιρίας σημαίνει μεγαλύτερος χρόνος απόκρισης, γραφειοκρατία, τυποποιημένη εξυπηρέτηση (είστε ένας από τους χιλιάδες πελάτες) και μεγάλο κόστος μετατροπής.

Μικρό μέγεθος εταιρίας, σημαίνει καλύτερη επικοινωνία, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, εξατομεκευμένο αισθητικό αποτέλεσμα για το κατάστημα σας και μικρότερο κόστος μετατροπής.

 

ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Οι μικρές εταιρίες και οι Freelancers θα σας εκπαιδεύσουν να χρησιμοποιείτε το λογισμικό του Eshop ώστε να επεξεργάζεστε μονοι σας τα προϊόντα σας, τη στιγμή που θέλετε. Αυτό σας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και σας μειώνει το κόστος μετατροπής. Άλλο πράγμα να μπορείς να αλλάζεις τα προϊόντα σου στη πλατφόρμα τη στιγμή που θες και άλλο πράγμα να περιμένεις μερικές μέρες ή εβδομάδες από μεσάζοντες να κάνουν τη δουλειά. Η ευελιξία στο επιχειρείν είναι “χρυσός”.

Ο Freelancer προσφέρει την απόλυτη προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Είναι ο άνθρωπος που μπορείτε να συμβουλεύεστε για οποιαδήποτε ενέργεια που αφορά το Eshop σας. Είναι αυτός που γνωρίζει το κατάστημά σας διότι το δημιούργησε ο ίδιος και όταν επιθυμείτε υποστήριξη για το Eshop σας έρχεστε σε άμεση επαφή μαζί του χωρίς μεσάζοντες.

Όπως λέει χαρακτηριστικά για την εποχή μας ο Guru του Marketing Seth Godin:

“Small is the new BIG”.