Στραγητική Seo για την ιστοσελίδα σας

Ανάπτυξη στρατηγικής SEO για την ιστοσελίδα σας

Alex Heliopoulos

Website Designer & Full Stack Developer

13 Νοεμβρίου, 2017

 

Αν έχετε ασχοληθεί έστω και λίγο με το Search Engine Optimization (SEO) θα έχετε μάλλον ενημερωθεί για την πολυπλοκότητα του αλγόριθμου της Google που καθορίζει την κατάταξη της ιστοσελίδας σας, στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών.  Πάνω από 200 παράγοντες λαμβάνονται υπόψη  για να καθοριστεί με ακρίβεια,  η θέση της  ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για αυτό και η ανάπτυξη μιας στρατηγικής  SEO για την ιστοσελίδα σας φαντάζει μια δύσκολη και πολύπλοκη υπόθεση και αρκετοί έχουν μια θολή εικόνα στο μυαλό τους σχετικά με το τι είναι το SEO και ποια βήματα πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να πετύχουν τον στόχο τους.

 

Σκοπός αυτού του άρθρου είναι να απλοποιήσει στο μυαλό σας τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να αναπτύξετε τη δική σας στρατηγική SEO για την ιστοσελίδα σας.

 

1) Έρευνα αγοράς – λέξεις κλειδιά

 

Αρχικά θα πρέπει να κάνετε μια έρευνα λέξεων κλειδιών, οι οποίες θα πρέπει να περιέχονται στην ιστοσελίδα σας. Αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική. Θα πρέπει να επιλέξετε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά, γύρω από τις οποίες θα χτίσετε την στρατηγική σας, σε ότι αφορά την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών. Για να επιλέξετε ποιες λέξεις κλειδιά να χρησιμοποιήσετε, θα πρέπει να κάνετε μια έρευνα των αναζητήσεων των χρηστών. Έστω, για παράδειγμα, ότι εργάζεστε ως Freelance web designer. Θέλετε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα σας και να εκθέσετε τις δουλειές σας, ώστε να βρείτε νέους πελάτες. Για να καθορίσετε το στήσιμο της ιστοσελίδας σας και τις λέξεις κλειδιά στις οποίες θα στοχεύσετε, θα πρέπει να κάνετε μια έρευνα και να δείτε εάν οι χρήστες ψάχνουν για τις υπηρεσίες σας πληκτρολογώντας «web design», ή «κατασκευή ιστοσελίδας», ή «κατασκευή ιστοτόπου» κλπ. Όταν θα καταλάβετε ποιες λέξεις χρησιμοποιούν οι χρήστες για να σας ψάξουν, θα τις χρησιμοποιήσετε στην ιστοσελίδα σας ως λέξεις κλειδιά ώστε να εμφανίζεστε σε αυτούς που αναζητούν κάποιον επαγγελματία του χώρου σας. Αφού καθορίσετε ποιες θα είναι αυτές οι λέξεις, είστε έτοιμοι να προχωρήσετε στο επόμενο στάδιο που είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας.

 

2) On Page SEO

 

Σε αυτό το στάδιο πρέπει να εκτελέσετε συγκεκριμένες διαδικασίες με στόχο την εύκολη αναγνωσιμότητα της ιστοσελίδας σας από τη μηχανή αναζήτησης της Google. Ανάμεσα σε άλλα, η ιστοσελίδα σας πρέπει:

  • Να έχει ξεκάθαρη δομή (sitemap)
  • Να έχει ξεκάθαρους τίτλους σε κάθε υποσελίδα
  • Να έχει περιγραφικά urls
  • Να έχει αποτελεσματικά meta descriptions
  • Να έχει πολύ καλό user experience (εύκολη πλοήγηση του χρήστη στην ιστοσελίδα)
  • Να εμφανίζει εναλλακτικά κείμενα στις φωτογραφίες (ALT texts)
  • Να περιέχει τις λέξεις κλειδιά στους τίτλους, στους υπότιτλους, στα meta discriptions, και στα AlT Texts των φωτογραφιών

Ο τελικός σκοπός του “On Page Seo” είναι να μπορεί η μηχανή αναζήτησης της Google να διαβάσει την ιστοσελίδα σας, να την συσχετίσει με τις λέξεις κλειδιά που έχετε στοχεύσει και να την εμφανίζει στους χρήστες που αναζητούν βάσει αυτών των λέξεων.

Το “On Page SEO”, από μόνο του δεν είναι αρκετό για να ανεβάσει την ιστοσελίδα σας πιο ψηλά από τις υπόλοιπες, αλλά είναι ένα απαραίτητο βήμα που αποτελεί προϋπόθεση για να εκτελεστούν τα υπόλοιπα. Αν η Google δεν μπορεί να «καταλάβει» την ιστοσελίδα σας, δεν θα την εμφανίσει στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

3) Περιεχόμενο

 

Το πιο σημαντικό στάδιο σε ότι αφορά το SEO είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.  Θα πρέπει να είναι ελκυστικό, ξεκάθαρο, ενημερωμένο και να περιέχει τις λέξεις κλειδιά που έχετε επιλέξει για την ανάπτυξη της στρατηγικής σας.

Εκτός από το περιεχόμενο που θα υπάρχει στην ιστοσελίδα σας, (π.χ «ποιοι είμαστε», «οι υπηρεσίες μας» κλπ), θα πρέπει, σε τακτική βάση, να αναρτάτε  και συμπληρωματικό περιεχόμενο, σχετικό με το αντικείμενο της επιχείρησής σας. Σκοπός του θα πρέπει να είναι η ενημέρωση του κοινού γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις του κλάδου, διάφορες συμβουλές αγοράς ενός προϊόντος  που πουλάτε ή χρήσης μιας υπηρεσίας που προσφέρετε κλπ. Όταν αναρτάτε περιεχόμενο που καθοδηγεί το κοινό προς μια πιο ώριμη καταναλωτική συμπεριφορά, δημιουργείτε μια αξιοπιστία γύρω από την επιχείρησή σας και αυξάνετε την οικονομική ευρωστία της.

Η ανάπτυξη περιεχομένου είναι μια δύσκολη υπόθεση. Αρχικά, θα πρέπει να καθορίσετε και να κατηγοριοποιήσετε το κοινό που θα στοχεύσετε. Η κατηγοριοποίηση μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους όπως το φύλο, η ηλικία, τα ενδιαφέροντα, ο τόπος κατοικίας κλπ. Κάθε κατηγορία θα πρέπει να είναι ένα συγκεκριμένο προφίλ πελάτη που θέλει τον δικό της τρόπο προσέγγισης (π.χ ο νέος φοιτητής που ψάχνει οικονομικές λύσεις για να ταξιδέψει στο εξωτερικό).  Επιπλέον, κάποιες κατηγορίες  κοινού βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο αγοράς ενός προϊόντος η μιας υπηρεσίας και έχουν ανάγκη από συγκεκριμένη ενημέρωση, την οποία θα αναζητήσει στο διαδίκτυο.

Μόλις έχετε ξεκάθαρη εικόνα ποιες και πόσες θα είναι αυτές οι κατηγορίες,  θα πρέπει να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο για αυτές ώστε να τραβήξετε την προσοχή τους και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Για να αποκτήσετε μια καλή εικόνα του περιεχομένου που πρέπει να δημιουργήσετε, προσπαθήστε να μπείτε στη θέση των πελατών σας. Σκεφθείτε το προφίλ τους και το στάδιο αγοράς στο οποίο βρίσκονται και αναρωτηθείτε τι πληροφορία αναζητούν. Για παράδειγμα, οι αρχάριοι αναζητούν διαφορετικό περιεχόμενο από τους προχωρημένους επειδή έχουν λιγότερη γνώση και διαφορετικά ερωτήματα.  Την ίδια λογική ακολουθείτε σε κάθε κατηγορία πελατών ώστε να κατανοήσετε καλύτερα το περιεχόμενο που πρέπει να δημιουργήσετε.

 

4) Marketing

 

Μόλις δημιουργήσετε περιεχόμενο για την κατηγορία πελατών που θα στοχεύσετε, θα πρέπει να το μοιράσετε στα Social Media, ώστε να αποκτήσει μεγάλη αναγνωσιμότητα. Αναρτήστε το στους λογαριασμούς Social Media που διατηρείτε, μοιράστε το σε influencers, στείλτε το ως μήνυμα σε φίλους σας που πιστεύετε ότι θα τους ενδιαφέρει. Βάλτε διαφήμιση για να το δει περισσότερος κόσμος που δεν σας γνωρίζει και προωθείστε το στις λίστες email που διατηρείτε.

Όλες οι παραπάνω ενέργειες προβολής και προώθησης θα αυξήσουν το κοινό που θα σας γνωρίσει και θα επιλέξει να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας. Μη ξεχνάτε να δίνετε την δυνατότητα στους χρήστες να μοιράζουν εύκολα το περιεχόμενό σας με τα δικά τους δίκτυα επαφών. Το word of mouth στο διαδίκτυο είναι ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία αύξησης της αναγνωρισιμότητας μια επιχείρησης. Ένα περιεχόμενο που  οι χρήστες μπορούν να μοιράσουν, οδηγεί περισσότερους χρήστες στο  να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας.  Η αύξηση της επισκεψιμότητας, με τη σειρά της επηρεάζει θετικά την κατάταξή της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

 

Αυτά τα τέσσερα βασικά βήματα αποτελούν τις κύριες κατηγορίες ενεργειών προς μια ολοκληρωμένη στρατηγική SEO για την ιστοσελίδα σας. Κάποια βήματα είναι πιο δύσκολα από τα υπόλοιπα, αλλά όλα είναι χρονοβόρα και απαιτούν γνώση του αντικειμένου, προσοχή στη λεπτομέρεια, υπομονή και επιμονή.

 

 

Σχετικά άρθρα…