Πως να διαλέξετε χρώματα για τον ιστότοπό σας

Alex Heliopoulos

Website Designer & Full Stack Developer

25 Ιουλίου, 2017

Όταν κάποιος επισκέπτεται την αρχική σελίδα του ιστοτόπου της επιχείρησής μας, θέλουμε να σχηματίζει μια πρώτη καλή εντύπωση. Αυτό είναι καθοριστικό στην απόφασή του να προβεί σε μια περαιτέρω ενέργεια, όπως

  • να πλοηγηθεί στις υπόλοιπες σελίδες
  • να αγοράσει ένα προϊόν
  • να εγγραφεί σε ένα Online σεμινάριο
  • να επικοινωνήσει μαζί μας κοκ.

Στη δημιουργία μιας καλής πρώτης εντύπωσης, σημαντικό ρόλο παίζει η επιλογή των κατάλληλων χρωμάτων. Τα χρώματα μας επηρεάζουν σε συμβολικό και ψυχολογικό επίπεδο. Μας βοηθούν να αντιλαμβανόμαστε, να αισθανόμαστε, να ξεχωρίζουμε, να θυμόμαστε.  Όταν κοιτάζουμε προς μια κατεύθυνση, έχουμε έμφυτη τη τάση να προσέχουμε πρώτα τα χρώματα και ύστερα τις υπόλοιπες λεπτομέρειες. Τα κατάλληλα χρώματα τραβούν τη προσοχή μας σε αφίσες, ταμπέλες, συσκευασίες προϊόντων, διαφημίσεις, ιστοτόπους κλπ. 

Ο ρόλος τους είναι να  δημιουργούν έναν άμεσο “δεσμό” μεταξύ του υποψήφιου πελάτη και του περιεχομένου που διαφημίζεται (προϊόν, υπηρεσία, εκδήλωση κλπ)

Τα χρώματα δίνουν ταυτότητα στο προϊόν μας. Βοηθούν τους πελάτες να το θυμούνται και να το αναγνωρίζουν.

 

Τα χρώματα δίνουν “ταυτότητα” σε αυτό που απεικονίζεται. Αυτό συμβαίνει επειδή τα χρώματα προκαλούν διάφορα συναισθήματα στον άνθρωπο. Για παράδειγμα το πράσινο έχει συνδιαστεί με τη φύση, και χρησιμοποιείται σε αρκετούς ιστοτόπους με αντικείμενο το περιβάλλον, τις εναλλακτικές θεραπείες, την υγεία και την εναρμόνιση της ψυχής με το σώμα. Το μωβ έχει συνδιαστεί με τη μεγαλοπρέπεια και την πολυτέλεια.  Το καφέ σχετίζεται με τη γη και την απλότητα, ενώ το γκρι με την ουδετερότητα.Επιπλέον τα χρώματα μπορούν να χωριστούν σε κατηγορίες ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και την επαγγελματική ιδιότητα των ατόμων στα οποία απευθύνονται.

Τέλος, τα χρώματα έχουν  συμβολική σημασία που διαφέρει από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, στις δυτικές χώρες το άσπρο συμβολίζει την αγνότητα. Στην ανατολή όμως σημαίνει θλίψη και θάνατος.Όταν σχεδιάζουμε τον ιστότοπό μας, θα πρέπει να προσέξουμε πολύ τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσουμε. Μιας και δεν έχουμε τη δυνατότητα της προσωπικής επαφής με τους επισκέπτες, θα πρέπει να τους “μιλήσουμε” οπτικά για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον τους. Για να το πετύχουμε αυτό, επιλέγουμε τα κατάλληλα χρώματα για τον ιστότοπό μας ακολουθώντας ορισμένες βασικές αρχές:

 

  1. Επιλέγουμε τρία συγκεκριμένα  χρώματα και τα χρησιμοποιούμε σε όλες τις σελίδες του Ιστοτόπου μας. Είμαστε συνεπείς με τα χρώματα που χρησιμοποιούμε, καθώς ο χρήστης μαθαίνει να συνδέει την επιχείρησή μας με αυτά.
  2. Προσέχουμε να έχουμε καλές αντιθέσεις χρωμάτων ώστε να πέφτει το μάτι του επισκέπτη εκεί που μας ενδιαφέρει.  Για παράδειγμα τα κουμπιά Call to Action, πρέπει να είναι σε ένα χρώμα που δεν χρησιμοποιείται στα υπόλοιπα μέρη του ιστοτόπου, ώστε να ξεχωρίζουν.
  3. Έχουμε στο νου μας τους ανθρώπους που έχουν μονοχρωματοψία, διχρωματοψία ή ανώμαλη τριχρωματωψία. 
  4. Χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερο “φυσικά” χρώματα, διότι είναι πιο ευχάριστα στο μάτι και δημιουργούν θετικότερα συναισθήματα. Το κοινό δείχνει μια μικρή αποστροφή απέναντι σε χρώματα που δεν έχει συνηθίσει και επομένως η χρήση τους πρέπει να είναι προσεκτική και με μέτρο.
  5. Επιλέγουμε το κοινό στο οποίο θα απευθυνθούμε. Το κατηγοριοποιούμε σύμφωνα με δημογραφικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά και εντοπίζουμε περαιτέρω κοινά χαρακτηριστικά. Αποφασίζουμε για τα συναισθήματα που επιθυμούμε να προκαλέσουμε σε αυτό, όταν θα επισκέπτεται τον ιστότοπό μας και στη συνέχεια, επιλέγουμε τα κατάλληλα χρώματα.
  6.  Ελέγχουμε τον ανταγωνισμό. Προσπαθούμε να επιλέξουμε χρώματα για τον ιστότοπό μας, που θα μας ξεχωρίζουν άμεσα από τους ανταγωνιστές μας. Σκεφθείτε για παράδειγμα τον κλάδο κινητής τηλεφωνίας στον οποίο, η Cosmote συνδιάζεται με το πράσινο, η Vodafone με το κόκκινο και η Wind με το γαλάζιο.
  7.  Προσέχουμε τα χρώματα να ταιριάζουν τόσο μεταξύ τους όσο και με το λογότυπο της επιχείρησης. Το σχέδιο και τα χρώματα του λογότυπου, σε συνδιασμό με τα χρώματα του ιστοτόπου μας, αποτυπώνουν την “ταυτότητα” της επιχείρησής μας. Οι επισκέπτες θα πρέπει να αντιλαμβάνονται αυτή τη ταυτότητα και να μας αναγνωρίζουν. Οι καταναλωτές προτιμούν brands που είναι εύκολα αναγνωρίσιμα επομένως είναι σημαντικό να ταυτοποιηθούμε στο μυαλό του κοινού με ένα συγκεκριμένο χρωματικό συνδιασμό.

Πάντα έχουμε στο μυαλό μας πως δεν υπάρχουν “σωστά” και “λάθος” χρώματα, αλλά σωστή και λάθος χρήση αυτών αναφορικά με την εικόνα που θέλουμε αποτυπωθεί στο κοινό μας για την επιχείρησή μας.

Σχετικά άρθρα…