Κάθε ιστότοπος (Website) αποτελείται από ενότητες οι οποίες περιέχουν πληροφορίες που θέλουμε να δείξουμε στους επισκέπτες της. Για παράδειγμα, μια ενότητα μπορεί να περιγράφει τις υπηρεσίες μας, ενώ κάποια άλλη να εμφανίζει τα στοιχεία επικοινωνίας με την επιχείρηση.
Επειδή ο σχεδιαστής συνήθως ασχολείται με μια συγκεκριμένη ενότητα πριν ξεκινήσει την επόμενη, μπορεί εύκολα να παρασυρθεί και να ξεκινήσει την κατασκευή ενός ιστοτόπου, χωρίς να έχει στο μυαλό αποτυπωμένη την πλήρη εικόνα του. Αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε τη φυσική τάση να αποτυπώνουμε γρήγορα στην οθόνη του υπολογιστή μας κάθε νέα ιδέα που σκεφτόμαστε. Τη συγκεκριμένη συμπεριφορά ενθαρρύνει και το γεγονός ότι ο ιστότοπος δεν έχει υλική υπόσταση. Μπορούμε να σκεφτούμε, να δημιουργήσουμε και να διαγράψουμε απεριόριστες ενότητες. Μπορούμε να ξοδέψουμε αμέτρητες ώρες αλλάζοντας τα χρώματα, τις διαστάσεις , τα γράμματα, τις φωτογραφίες κλπ.
Αυτή η διαδικασία είναι αρκετά χρονοβόρα και εξαντλητική, ενώ το αποτέλεσμα συνήθως δεν είναι ικανοποιητικό. Επομένως, πριν ξεκινήσει ο σχεδιαστής την δημιουργία των ενοτήτων, θα πρέπει να ασχοληθεί με την αρχιτεκτονική του ιστοτόπου. Η αρχιτεκτονική έχει τεράστια σημασία διότι:
- Ο σχεδιαστής ξεκαθαρίζει τους στόχους που πρέπει να έχει κάθε ιστοσελίδα και κατανοεί τις ενότητες που θα βοηθήσουν στην επίτευξή τους. Έτσι αποφεύγονται περιττές ενότητες και πληροφορίες που μπορεί να κουράσουν ή να αποπροσανατολίσουν τους επισκέπτες.
- Ο σχεδιαστής φροντίζει την αρχιτεκτονική του ιστοτόπου, ώστε να διευκολύνεται η περιήγηση των επισκεπτών σε αυτόν. Η λογική είναι ίδια με αυτή που ακολουθούμε όταν σχεδιάζουμε τους εσωτερικούς χώρους ενός φυσικού καταστήματος ώστε οι πελάτες να βρίσκουν εύκολα αυτό που ψάχνουν και αυτό που θέλουμε να τους δείξουμε.
- Ο ιστότοπος αποκτά ταυτότητα και ύφος. Ο σχεδιαστής καταλήγει στα χρώματα, στις φωτογραφίες, στα κείμενα και φυσικά στη διάταξη όλου του περιεχομένου. Ένας ιστότοπος με ταυτότητα, ύφος και ροή, αποτυπώνεται καλύτερα στη μνήμη των επισκεπτών του. Έτσι ενισχύεται και η απόδοση μελλοντικών προωθητικών ενεργειών (διαφημίσεων) αφού το μήνυμα είναι ξεκάθαρο.
- Στην κατασκευή ενός ιστοτόπου εμπλέκονται πολλοί επαγγελματίες. Εκτός από τον σχεδιαστή (Web Designer) ασχολούνται και graphic designers, copywriters, άτομα από τις πωλήσεις και το marketing. Όλοι πρέπει να έχουν την ίδια εικόνα για τη δουλειά που πρέπει να γίνει ώστε να αποφεύγονται λάθη κατά την επικοινωνία μεταξύ τους. Αυτό επιτυγχάνεται με μια ξεκάθαρη αρχιτεκτονική.
Επομένως, την επόμενη φορά που θα σχεδιάσετε έναν ιστότοπο, καλό είναι να τον αποτυπώσετε αρχικά σε ένα κομμάτι χαρτί. Πριν ξεκινήσετε να κατασκευάζετε τα «μέρη» σχεδιάστε το «όλο» ώστε να έχετε καλύτερα αποτελέσματα στην επίτευξη των στόχων σας.





